ID 908339 SHAKLEE - wechat / wassup / msgr 0125036509 @ call / sms 0123579058
 
Picture
Teknik mudahkan minum banyak air ketika berpuasa
Tips mudah habiskan 2-4 liter air semasa di bulan Ramadhan
=====================================


Saya seorang ibu menyusu yang memang memerlukan kuantiti air yang mencukupi untuk stok EBM. dan saya selalu menyarankan para pelanggan saya untuk minum air secukupnya.
Berikut beberapa tip yang mungkin dapat membantu anda dan sememangnya saya amalkan sejak ramadhan yang pertama.Tip ini saya perolehi ketika saya amat memerlukannya, Kreadit kepada  Mama Little Jannah.

Jika hari biasa, perkara tersebut tidak menjadi masalah. Namun jika berpuasa ... memang agak sukar untuk mencapai sasaran 2-4 liter tersebut disebabkan waktu yang dibolehkan untuk makan dan minum agak terbatas. 

Justeru berikut saya kongsikan beberapa tips dan panduan tentang bagaimana anda boleh minum dan habiskan air di antara 2-4 liter sehari dengan mudah di bulan Ramadhan nanti. Semoga perkongsian ini bermanfaat untuk semua 

1. Semasa berbuka, mulakan dengan minum segelas air kosong suam.

Elakkan minum air berperisa dan berais lebih dari 1 gelas. Lebih banyak air berperisa dan berais anda minum, semakin kuranglah anda meminum air kosong

2. Semasa solat tarawih, bawalah sebotol air kosong : 500 ml atau 1 liter dan teguklah antara salam between rakaat.

3. Semasa tidur, amalkan membawa botol air kosong dan diletakkan di meja sisi katil anda...teguklah apabila terjaga malam.

4. Semasa bangun sahur...jika anda berazam untuk beramal di sepertiga malam, amalkan seperti anda bertarawih.

5. Minumlah air kosong dengan tertib.

Bagaimana tertib tu? Kenapa perlu tertib?

Ahaaa!! Jika tidak tertib...anda akan ke tandas dengan sangat kerap selepas sahur tau!

*teguklah air sebanyak 3 teguk dan berhenti seketika. Bernafaslah dengan teratur 3 kali dan ulanglah semula...

*jangan minum berdiri kerana menjaga kesihatan dalaman wanita.






Leave a Reply.

    siapa saya?

    Saya adalah KHAIRUN NIZA BTE KHAIRUDDIN,
    merupakan isteri kepada HARMIZAN BIN OMAR dan
    ibu kepada NUR IZARA SAQINAH BTE HARMIZAN.

    Saya juga pengguna dan pengedar SHAKLEE berdaftar:-
    ID 908339 
     
    FB : Khairun Niza 'yun
    FANFAGE :Vitamin Terbaik Untuk Anda
    Wssup/mssgr /pm 0125036509
    call/ sms 0123579058
    SHAKLEE PILIHAN SAYA.     Anda bagaimana?.

    Categories

    All

      SILA MENGUNDI